Від «Ab Ovo» до «Просто»…

Листопад цього року виявився багатим на масштабні і більш камерні скульптурні події. Тільки-но відбулося гучне відкриття проекту «Шедеври світової пластики» в Мистецькому Арсеналі, як в Києві одна за одною відкрилися дві виставки скульптури. Проект митця Сергія Кайдака під назвою «Просто» стартував в «Щербенко Арт Центрі» 11 листопада й триватиме до 27 числа. Ретроспекція скульптурних робіт Костянтина Синицького під назвою «AbOvo» проходить з 12 по 22 листопада в Центральному будинку художника.

Цікаво, що обидва митці декларують звернення до першооснови. Щоправда, для Костянтина Синицького вона пов’язана з суто особистим шляхом професійного розвитку, який веде свій відлік від початку 2000-х років.  «Ab Ovo» презентує серії авторських робіт, виконані в різних техніках та матеріалах: бронзі, металі, дереві, камені та в техніці реді-мейду. В притаманній йому філософсько-ігровій манері автор іронізує над дійсністю та споконвічними людськими вадами. Часом, ніби відволікаючись від метушні світу й критичного аналізу буденності, фокусує нашу увагу на мимобіжній красі моменту й естетиці жіночого тіла.

"До і після купання" Костянтина Синицького.
“До і після купання” Костянтина Синицького.

Та, якщо в реді-мейдах образи грішать наративністю, то в переважній більшості інших робіт пластичний вислів є доволі лаконічним.  Фантазійність творів Синицького сприяє розумовій діяльності: з виставки виходиш замисленим. А його увага до деталей, ретельність та висока культура роботи з матеріалом (академічна освіта-таки дається взнаки) додають глядачеві естетичної насолоди. Не обіграна жодними пафосно-інтелектуальними концепціями, ретроспекція «Ab Ovo» є скульптурним «маст сі» цього сезону.

Твір Костянтина Синицького
Твір Костянтина Синицького

Сергій Кайдак звертається до витоків в більш глобальному сенсі. Вдається до абстракції, кидаючи виклик змісту. Працюючи на стику дизайну й скульптури, він створив абсолютно формальний проект, не перевантажений смисловими асоціаціями. Серія круглих скульптур й рельєфів виконана в авторській техніці. Білий колір надає їм стерильного вигляду, якнайкраще ілюструючи прагнення автора до очищення від поліфонії сенсів сучасного світу й мистецтва  зокрема.

Один з формальних експериментів Сергія Кайдака
Один з формальних експериментів Сергія Кайдака

Влучною антитезою на фоні непорочно-чистих, але дещо недбало виконаних форм виглядають об’єкти з бетону та дерева. Їхня акуратність й теплий колорит оживляють формалістичний експеримент митця. Контрастний діалог форм й матеріалів парадоксально надає проектові Сергія Кайдака небажаної автором конотації. Іншими словами, оскільки мовою скульптури є сама форма, то вона, хочеш – не хочеш, ніколи не мовчить… Що почує і зрозуміє публіка, залежить від неї самої. Мені спало на думку тривіальне протиставлення сірості й бездушності звичайного ширнетреба й чогось рукотворного, майстерного та живого. Завітайте самі – ще маєте час на власні висновки!

По виставкам ходила Катерина Бутенко

Фото – Микола Бірючинський

 

Костянтин Синицький. "В здорову тілі здоровий дух".
Костянтин Синицький. В здорову тілі здоровий дух.
"Візничий" Костянтина Синицького
“Візничий” Костянтина Синицького
Автор - Сергій Кайдак
Автор – Сергій Кайдак

 

Фрагмент експозиції проекту "Просто" Сергія Кайдака
Фрагмент експозиції проекту “Просто” Сергія Кайдака
коментувати у Facebook

Ваш коментар:

%d bloggers like this: