Тизер виставки абстрактної скульптури CORPUSCULUM II

Початок літа в Києві виявився цього року по-справжньому врожайним на скульптурні події всеукраїнського масштабу. Тільки-но відгуло відкриття Трієнале скульптури в Будинку художника Національної спілки художників України. Й вже за кілька днів, 20-го червня, на нас чекає друга знакова скульптурна подія року – виставка абстрактної скульптури CORPUSCULUM II, у рамках якої свої твори представлять 35  скульпторів з різних куточків України.

IMG_5919
Юрій Мусатов

Якимсь дивом, обидві скульптурні виставки цього року практично збіглися в часі. Хочеться думати, що — недарма. У такого “тандему” — великий потенціал, адже маємо відразу два потужні скульптурні проекти, один з яких традиційно більше зосереджений на фігуративі, а інший концептуально обмежується лише абстракцією.

Чим зумовлена така стратегія кураторів CORPUSCULUM II Катерини Підгайної та Ірини Боровець? Чому саме абстрактна пластика й, зрештою, тільки вона? На ці та інші питання “Арт-ході” відповіли куратори і учасники майбутньої виставки.

“Сьогодні, у деякому сенсі, глядач помінявся з мистецтвом місцями: сучасне мистецтво і, зокрема абстракція, відмовляє глядачеві в безпосередньому задоволенні, воно більш не ставить за мету здивувати або сподобатися, а змушує відтепер глядача рефлексувати, міркувати, використовуючи свій візуальний і духовний досвід. Наш проект про зростання і новий досвід. І художника, і глядача”. Катерина Підгайна, куратор проекту

Куратори проекту Ірина Боровець та Катерина Підгайна (зліва направо)
Куратори проекту Ірина Боровець та Катерина Підгайна (зліва направо)

“Абстракціонізм як явище в мистецтві отримав право на існування лише у 20-му столітті, не тому що художники не вміли так робити, а тому, що глядач не був готовий. Здатність сприймати не фігури і форми, а натяк митця на якусь ідею, втілену у нашому випадку в скульптурі, вимагає від людини бути вільною від кліше і здатною до творчого переосмислення. Така людина – це вже особистість. Можна сказати, що художники, які сьогодні розвивають абстрактний напрям, одночасно виховують особистостей, спроможних сприймати його. В Україні, де бути художником, скульптором сьогодні дуже складно, така задача не кожному під силу. Ми як куратори бачимо наше завдання у сприянні цьому процесу. Втім, не треба сприймати нашу виставку як намагання протиставлення фігуративної і нефігуративної скульптури. Ми лише демонструємо зріз сучасної української скульптури в тому напрямі, який, на нашу думку, вартий більшої уваги”. Ірина Боровець, куратор проекту

DSC09507
Євген Штейн

Роздуми учасників проекту про абстрактне у мистецтві та власній творчості стануть частиною експозиції. З деякими із них можна познайомитися вже зараз:

“У прості форми я вкладаю складний зміст, цілу історію, щоб вони не були пустими. Коли форма складна, туди можна не додавати багато змісту, бо буде перевантаження. У цьому я бачу різницю між абстрактним і предметним мистецтвом”. Микита Зігура

“Для мене мова абстракції — це мова символів і метафор. Це можливість говорити з праобразами та давніми архетипами. Це інструмент для створення багатошарових змістів”. Ольга Радіонова

17352724_1736817786631039_1511557243_n
Даниїл Шуміхін

“Абстрактное” для меня не значит “непонятное”. Объект осознанного абстрактного искусства — это фрагмент ПОТОКА, сформированный художником лишь до необходимой стадии. Функция ассоциативного формирования образа предоставлена зрителю. Таким образом, абстрактное искусство является интерактивным и весьма гуманистичным”. Анна Надуда

“Абстрактное искусство — это некий диалект относительно общепринятого, дающий возможность переживаниям реализоваться в Форму”. Лиза Портнова

“Не ділю свою творчість на реалізм та абстракцію. Хороший реалізм радує око, а хороша абстракція душу”. Василь Татарський

¦-TАTЦ¦¦¦-¦-TЦ....
Олена Додатко

“Скульптура має нагадувати дзеркала. Коли людина дивиться у дзеркало, вона не бачить власне дзеркало, вона споглядає своє відображення. Так само повинна працювати і просторова пластика. Дивлячись на об’єкт мистецтва, людина може побачити та відчути саму себе у просторі та часі”. Віталій Протосеня

“Абстрактні форми, фантазійне інтуїтивне ліплення, багате на рельєфну різноманітну фактуру, я використовую у своїй творчості. Цей процес дуже захоплює і звільняє від надмірної деталізації і точності форми”. Олеся Дворак-Галік

“Абстракція — це найвищий ступінь узагальнення, і вона є результатом тривалих пошуків, знань і вмінь. Твір виникає у підсвідомості автора та впливає на підсвідомість глядача. Процес творення – як і процес сприйняття — це гра, де результат амбівалентний. Я ж звертаюсь до абстрактної скульптури, бо мені цікаві пошуки мого асоціативного мислення”. Ганна Друль

17.TБ¦¦TАTЦTП ¦ЯTА¦-¦¦¦-TВ¦-TЦ ¦-¦¦TВ¦-¦-¦-TАTД¦-¦¬¦¬
Костянтин Синицький

Нагадуємо, що відкриття проекту відбудеться 20-го червня о 19.00 в галереї “Лавра” за адресою: Київ, вул. Лаврська, 1.

коментувати у Facebook

Ваш коментар:

%d bloggers like this: