Одеський художник з’ясує, “де пролягає межа між пеклом… та повсякденним життям”

22 лютого о 19.00 культурна лабораторія EDUCATORIUM представить столичному глядачеві виставку Олександра Дрьомова “А.Д.”. Персональна художня виставка Олександра Дрьомова  є насамперед його реакцією на актуальні проблеми сьогодення та пошуком відповідей на “вічні” запитання.

EET_5396-мал

Звісно, вона зумовлена  і  потребою вчергове отримати реакцію від глядача, налагодити з ним емоційний та інтелектуальний контакт задля того, щоб переконатися у правильності творчих пошуків. Адже лише за умови такого “зворотнього зв’язку” художник може бути повноцінним учасником сучасного художнього процесу.

Св. Валентин
Св. Валентин

Представлені на виставці роботи створені протягом останніх років, і є результатом наполегливих художніх пошуків автора та сміливих експериментів з формою.  Однією з загальних і яскравих рис робіт художника є їх плакатність. Безумовно йдеться не про  плакат як різновид графіки,  а як певна  художня ідея, яку художник зміг реалізувати у станковому живописі. Своїми картинами  Олександр Дрьомов повертає плакату ту велику роль (похідне значення), яку він завжди відігравав у часи революцій, воєн та суспільних потрясінь. Від сучасного вузько-утилітарного, відверто рекламного значення, яке набув плакат у “суспільстві споживання” – до картини-меседжа, зображення великого формату, максимально лаконічного повідомлення, яке зрозуміле і близьке глядачеві.

Боб Марлі
Боб Марлі

Тож свої інтелектуально-духовні  пошуки митець зміг втілити в найбільш прийнятну та органічну художню форму, яка вражає, змушує задуматися або знайти підтвердження власним роздумам про найболючіші проблеми сучасності. Близькість  до плакату виправдовує і відкриту, часом провокативну декларативність  переважної більшості картин, представлених на виставці, адже це той випадок, коли свідома провокативність потрібна художнику (та й суспільству!) не для епатування, а  для підтвердження або спростування певної ідеї. Метафоричність зображення сакральних сюжетів відображає наше сьогодення, що пронизано гострими соціальними проблемами та невідворотністю відповідальності за хибні колективні рішення.

Тарас Шевченко
Тарас Шевченко

Художник звертається до актуальних питань, які стоять перед людиною і громадянином – свобода особистості, відповідальність громадянина і держави, духовних і політичних лідерів  – “пстирів” та “пастви” –народу. Зокрема йдеться і про потенційну небезпеку, зерно якої – у безвідповідальності громадян, які, обираючи  собі кумирів – ідеологів, повністю покладаються на них, згодом легко розчаровуються, умовно “розпинаючи” вчорашніх кумирів.  При цьому художник вдається (і, звісно, спонукає до цього глядача) до гри із сенсами, їх множинності. Хрест та розп’яття у його роботах може звично прочитуватися нами як християнська символіка, але, позбавлені сакральності, традиційної форми та контексту, вони сприймаються і як одвічне прагнення людини перемогти земне на шляху до небесного та духовного, а військові – не лише як жертви та герої війни, але й як мученики віри. Метафоричний відеонагляд  на безіменному хресті – може трактуватися не тільки, як “Недремне Око” – давній християнський сюжет, добре відомий з творів релігійного живопису, але і як символ безсилля та шкідливості будь-якого бездумного контролю з боку держави або церкви.

Марія
Марія

Художник у процесі задається питанням, намагається з’ясувати (і робить глядача співучасником цього процесу), – де пролягає межа між пеклом – “АДом” у його метафоричному (християнському) сенсі та повсякденним життям і чи, власне, існує ця межа?

afisha-fb

ОЛЕКСАНДР ДРЬОМОВ

Одеський художник і перформер. Народився 1970 року. З 2011 року бере участь у виставках в Одесі та Києві. Експонував твори на виставці “Одеська школа. Традиції й актуальність” у НКММК «Мистецький Арсенал» (2013). Твори зберігаються у приватних зібраннях в Україні та її межами.

Виставка триватиме з 22 лютого до 8 березня  2018 року за адресою: вул. Рейтарська, 8Б, культурна лабораторія EDUCATORIUM.

E-mail: gallerydykat@gmail.com
Тел.: +38 (044) 279 57 88

коментувати у Facebook

Ваш коментар:

%d bloggers like this: