У Парижі можна подивитись на «Пекло, яким його бачив Роден»
У паризькому музеї Родена до 22-го січня триває виставка «Пекло, яким його бачив Роден».
Виставка «Пекло, яким його бачив Роден» пропонує глядачеві свіжий погляд на культовий твір мистецтва: «Ворота пекла». Понад 150 робіт – в тому числі 50 малюнків, які рідко експонують для широкого загалу, і відновлені для виставки численні скульптури – занурюють відвідувачів у захоплюючу історію цього шедевра, який вплинув на розвиток скульптури і мистецтва. Таємничі двері, які ніколи не відкриваються, дали можливість Родену створити вражаюче видовище пекла – гарячкове та мученицьке.
Два джерела літературного натхнення. «Ворота пекла» стали визначальним твором у кар’єрі Родена. Коли в 1880-му році скульптор отримав замовлення на створення входу до Музею декоративного мистецтва, він все ще був доволі невідомим художником. Протягом майже десяти років він пристрасно досліджував матеріали для проекту, спочатку надихаючись « Божественною комедією» Данте, а згодом все більше і більше захоплювався «Квітами зла» Бодлера. Розробляючи архітектурні елементи воріт (барельєфи, пілястри, декоративні елементи), так само, як і персонажів, які рояться по всій їхній поверхні, Роден створив нові форми для виразу людських пристрастей.
Генезис шедевра. Численні групи і фігури приречених, які Роден розробляв, ліпив і збирав разом, складають арсенал форм, які він буде повторно використовувати протягом усієї своєї кар’єри, в процесі безперервного оновлення і переосмислення. Багато з найвідоміших робіт скульптора, починаючи з «Мислителя», «Поцілунка», « Уголіно», «Данаїди» та «Трьох тіней», з’явилися завдяки цьому творчому проекту, який висунув його на передній план художньої сцени. Уважне вивчення «Воріт пекла» проливає світло на всі роботи Родена, оскільки вони формують структуру його стилістичних експериментів, і є відправною точкою для багатьох варіацій, які випливають з його улюблених методів: фрагментації, ассамбляжу, збільшення, зменшення, повторення, і т.п.
Роботи, яких раніше не бачили. Захоплений людським тілом, яке або страждає, або шаленіє, або знаходиться у вирі еротичних почуттів, Роден постійно розробляв, ліпив і переробляв свої попередні творіння, щоб схопити і висловити всі пориви душі. Спеціальна експозиція більше 50 “чорних малюнків”, часто з коментарями Родена, розкриває цей пошук композиції та руху. Особливо вишукані і дорогоцінні, ці малюнки олівцем, акцентовані чорнилом і гуашшю, виставляються доволі рідко. Близько тридцяти скульптур, спеціально відреставрованих для виставки, демонструються вперше.
Виставка також проходить в музейному саду скульптур, де стоїть бронзова версія «Воріт», в той час, як відвідувачі музею Родена в Медоні можуть помилуватися великою гіпсовою версією, представленою Роденом публіці на його головній персональній виставці в 1900-му році. В цьому варіанті немає горельєфних фігур і груп. Це був етап у розвитку роботи, де надважливим став ефект натовпу.
Куратор: François Blanchetière, Музей Родена
За матеріалами сайту: musee-rodin.fr