Збаламутити дзеркало реальності: Гамлет Зінківський і Bob Basset презентують проект “Предмети” в ЦСМ “ЄрміловЦентр”

Вийти за межі буденного за допомогою звичних речей пропонують художники Bob Basset і Гамлет Зінківський. Їхня спільна виставка із на перший погляд простою назвою – “Предмети” – відкриється 14 вересня о 19.00 в Центрі сучасного мистецтва “ЄрміловЦентр”. Два поверхи Центру сучасного мистецтва стануть майданчиком для експонування так званого реді-мейд, тобто звичних для всіх предметів та авторських арт-об’єктів. Кураторка проекту – Вікторія Бавикіна.
Виставка триватиме до 21 жовтня. Вхід – вільний.

40685682_1913825442018633_1917491142891405312_n

Довгоочікувану прихильниками виставку художники анонсували ще півтора роки тому на виставці в тому ж таки “ЄрміловЦентрі”. Тоді під час Ночі музеїв вони виставляли першу спільну роботу – маску у вигляді прямокутного черепа, створену Bob Basset’ом і розписану Гамлетом.

Художники прагнуть переосмислити усталений і комфортний світ навколо і запрошують до цієї гри-мандрівки інших. Bob Basset, відомий своїми фантасмагоричними роботами, говорить, що, зрештою, його маски і майбутні дзеркала – теж абсолютно буденні речі, просто для інших світів.

“Предмети” — перша повноцінна спільна виставка Гамлета і Bob Basset у рідному для обох Харкові, але вже не перша їхня колаборація. У лютому цього року митці брали участь у міжнародному проекті в Лімі (Перу), за запрошенням місцевого художника Конрада Флореса; а в 2016 р. презентували свою спільну відеороботу в Secret Room у Парижі на фестивалі ADDICTION A L’OEUVRE.

Митці зізнаються, що проект “Предмети” є для них важливим, у першу чергу тому, що відбувається в рідному місті. Для реалізації “Предметів” у ЄрміловЦентрі Гамлет Зінківський отримав грант Президента України, котрий щорічно надається молодим митцям з різних галузей культури.

Автори вже давно відомі за межами України. Роботи Bob Basset бачили глядачі у Лондоні, Парижі, Нью-Йорку, Сеулі, Пекіні; його маски відомі за кліпами Metallica, Slipknot, показом Givenchy тощо. Гамлет у 2013 році представляв Україну на Венеціанській бієнале, виставлявся в Ротенбурзі, Нюрнберзі, Парижі, Батумі, Клайпеді, Лондоні, Відні, Граці, Варшаві, Познані.

Виставка в ЄрміловЦентрі складатиметься з буденних, звичних для всіх предметів, художньо переосмислених авторами, та створених ними арт-об’єктів. “Митці вчергове намагаються віднайти щось нове в звичних речах. Це те, що можна і треба робити безкінечно, — говорить кураторка Вікторія Бавикіна. — Необхідність переосмислити власні звичні уявлення важлива як для кожної людини окремо, так і для якісного розвитку суспільства. Це вже не просто гра зі світом предметів, (яку здійснюють художники всередині цієї виставки), а можливість зміни ракурсу власного погляду, його гнучкості”.

Bob Basset запрошує глядача в мандрівку своїми техноромантичними світами, але не нав’язливо: “У всіх цих предметів є мої сенси, очікування, фантазії, але я в жодному разі не нав’язую свого бачення. Ми не ставимо жодних обмежень на інтерпретацію глядача, — ділиться своїми роздумами про майбутню виставку художник. — У кожного в житті багато буденного, однакового. Головна задача мистецтва — створити реакцію глядача, збаламутити площину реальності”.

Гамлет Зінківський, відомий в Україні, насамперед, як вуличний художник, розповідає, що цей проект для нього — цікавий експеримент: “погратися” з інтерпретаціями, спонукати глядачів наново подивитися на звичні речі та переосмислити своє ставлення до того, що є мистецтвом. На виставці митець презентує свою колекцію ножиць, котрі збирає вже 10 років по всьому світу, і колекцію інших звичайних повсякденних предметів.

Вікторія нагадує: перший реді-мейд з’явився в мистецтві ще в 1913 році, коли французький художник Марсель Дюшан в Нью Йорку виставив “Велосипедне колесо”, а трохи згодом, у 1917-му, – всесвітньовідомий «Фонтан» (перевернутий пісуар), цим самим задекларувавши кінець традиційного уявлення про мистецтво. “Спочатку феномен реді-мейд, вигаданий Дюшаном, полягав у перенесенні звичайних речей до музейного простору, (коли сам простір робить щось мистецтвом), – говорить кураторка. – Тоді акцент робився на визначній ролі місця. Сьогодні місце втрачає свою силу і вплив – щоб заявити про себе мистецтву вже не потрібен спеціальний загін. Доля предмета як мистецького витвору сьогодні пов’язана не з владою його оточення, а з можливістю іншого погляду на навколишній рукотворний світ, реактуалізацією звичного і буденного”.

Для молодої кураторки, арт-критикині Вікторії Бавикіної це вже не перший кураторський досвід. Нещодавно в Мистецькому Арсеналі (Київ) закінчився проект «Швидкорозчинний час», а у 2016 році в тому ж ЄрміловЦентрі був реалізований “Sex Dialogues”, в яких Вікторія виступила співкураторкою. Зараз кураторка та соціологиня культури закінчує дисертаційне дослідження з політичного акціонізму в університеті ім. В.Н. Каразіна.

коментувати у Facebook

Ваш коментар:

%d bloggers like this: