“Блакитні мальви”: у Софії Київській презентували виставку української порцеляни та фаянсу др. пол. ХХ — поч. ХХІ ст.
14 березня у Музеї “Будинок митрополита” Національного заповідника “Софія Київська” презентували виставку порцеляни та фаянсу зі збірки Дирекції художніх виставок України.
Виставка знайомить із різноманітними стильовими та жанровими пошуками провідних майстрів українського фарфору та фаянсу другої пол. ХХ — поч. ХХІ ст. і водночас представляє кращі зразки продукції Баранівського, Будянського, Коростенського, Сумського, Полтавського, Київського та Дружківського заводів, на яких ці майстри колись працювали, і які сьогодні, на жаль, припинили свою діяльність.
У розписаних Г. Павленко-Черниченко декоративних тарелях, блюдах, вазах на поверхню фарфору переносяться мотиви настінних мальовок славнозвісної Петриківки. У роботах Н. Аксьоненко, В. Музичука та М. Лампеки синтезовані традиції китайського та європейського “кобальтового фарфору” та національної орнаментики. Природний аристократизм і витонченість порцеляни як матеріалу у поєднанні з творчим осмислення історичних художніх стилів демонструють авторські сервізи М. Трегубова, С. Федяєва та М. Хусід. Майстри фаянсу (Б. П`яніда, Ю. Піманкін, О. Рибіна) здебільшого звертаються до традицій українського гончарства. Сюжетно-станковий напрямок репрезентований творами Н. Сороки (Аксьоненко), В. Овраха, Г.Кломбицької, Ю. Лобанова.
Про колекцію ДХВУ
Впродовж багатьох років порцеляна і фаянс із фондової збірки Дирекції художніх виставок із успіхом презентували декоративне мистецтво України за кордоном. Виставки відбулись у Канаді (Монреаль, 1983), Бельгії (Брюссель, 1976), Японії (Кіото, 1978), Франції (Париж, Штаб-квартира України в ЮНЕСКО, 1993), Хорватії (Загреб, 1997 ), Португалії (“Експо — 98”, Лісабон, 1998). Співробітники Дирекції, що супроводжували “Виставку народного декоративно-ужиткового мистецтва України” у Пекіні (1996), були свідками захоплення українським фарфором і фаянсом, виявленого китайськими шанувальниками мистецтва.