Гігантський твір паблік-арту Девіда Шріглі подарував лондонцям «Йдемо вгору!»-настрій
Чи здатен великий палець засвідчити успіх Британії після голосування за вихід із ЄС?
![Девід Шріглі. Скульптура Четвертого постаменту «Йдемо вгору!» після відкриття на Трафальгарській площі в центрі Лондона 29 вересня 2016 року](https://i1.wp.com/arthoda.com.ua/wp-content/uploads/2016/10/GettyImages-611230540-1024x682-1024x682.jpg?resize=640%2C426&ssl=1)
Встановлена 29 вересня на лондонській Трафальгарській площі нова робота паблік-арту Девіда Шріглі була номінована на премію Тернера. «Йдемо вгору!» – монументальна бронзова рука із жестом піднятого вгору великого пальця – це замовлення групи Четвертого постаменту 2016 року (група, яка відповідає за встановлення тимчасових інсталяцій на четвертому постаменті на Трафальгарській площі –авт.).
Скульптура заввишки майже 23 фути – найвища з усіх, які коли-небудь робили для Четвертого постаменту, – була встановлена з театральним пафосом. Натовп рахував секунди до моменту, коли з неї була зірвана чорна тканина. Як повідомляє «Телеграф», Шріглі звернувся до присутніх з наступними словами: Скульптура «про те, щоб зробити світ кращим … що, очевидно, є безглуздим припущенням, але я думаю, що це гарне припущення».
«Те, що вона уособлює, – надважливо: це оптимізм, позитив, кращі з нас. Ця скульптура є дуже вагомою, показуючи лондонцям і туристам, що Лондон – відкрите місто», – додає мер Лондона Садік Хан. Це послання міста, яке найбільше прагне ретранслювати свою позицію щодо голосування Великобританії за вихід із Європейського Союзу.
![Промо-образ для скульптури Девіда Шріглі «Йдемо вгору!»](https://i1.wp.com/arthoda.com.ua/wp-content/uploads/2016/10/fourth_plinth_david_shrigley.png?resize=992%2C496&ssl=1)
Проект Шріглі для щорічної художньої інсталяції було оголошено ще в лютому 2014 року одночасно з твором Ханса Хааке «Подарований кінь» 2015 року. Він скаламутив воду ще після коментаря журналіста «Гардіан» Джонатана Джонса: «Я справді не вбачаю в цьому надміру потворному творі мистецтва здатності розважити загал». Крім того, він розкритикував «сюрреалістичну жахливість надзвичайно деформованого великого пальця».
На Трафальгарській площі знаходиться три інших постаменти з меморіальними скульптурами. Четвертий постамент був побудований в 1841 році, але не вистачило грошей, щоб зробити кінну статую Вільгельма IV, яка з самого початку мала бути там встановлена, тож постамент залишався порожнім більш ніж 150 років.
![Девід Шріглі поруч із своєю роботою](https://i0.wp.com/arthoda.com.ua/wp-content/uploads/2016/10/GettyImages-611232490-1024x683-1024x683.jpg?resize=640%2C427&ssl=1)
Королівське товариство мистецтв ввело програму встановлення на постаменті сучасних тимчасових інсталяцій в 1999 році, а з 2005 року програмою керує Адміністрація Великого Лондона.
Попередні замовлення групи Четвертого постаменту складались зі скульптури яскраво-синього півня німецької художниці Катаріни Фріч (2014), «Корабля Нельсона в пляшці» Йинки Шонібаре (2010) та «Вагітної Елісон Лаппер» Марка Куїнна (2005).
Сара Касконе
За матеріалами сайту: https://news.artnet.com/