Гігантський твір паблік-арту Девіда Шріглі подарував лондонцям «Йдемо вгору!»-настрій
Чи здатен великий палець засвідчити успіх Британії після голосування за вихід із ЄС?
Встановлена 29 вересня на лондонській Трафальгарській площі нова робота паблік-арту Девіда Шріглі була номінована на премію Тернера. «Йдемо вгору!» – монументальна бронзова рука із жестом піднятого вгору великого пальця – це замовлення групи Четвертого постаменту 2016 року (група, яка відповідає за встановлення тимчасових інсталяцій на четвертому постаменті на Трафальгарській площі –авт.).
Скульптура заввишки майже 23 фути – найвища з усіх, які коли-небудь робили для Четвертого постаменту, – була встановлена з театральним пафосом. Натовп рахував секунди до моменту, коли з неї була зірвана чорна тканина. Як повідомляє «Телеграф», Шріглі звернувся до присутніх з наступними словами: Скульптура «про те, щоб зробити світ кращим … що, очевидно, є безглуздим припущенням, але я думаю, що це гарне припущення».
«Те, що вона уособлює, – надважливо: це оптимізм, позитив, кращі з нас. Ця скульптура є дуже вагомою, показуючи лондонцям і туристам, що Лондон – відкрите місто», – додає мер Лондона Садік Хан. Це послання міста, яке найбільше прагне ретранслювати свою позицію щодо голосування Великобританії за вихід із Європейського Союзу.
Проект Шріглі для щорічної художньої інсталяції було оголошено ще в лютому 2014 року одночасно з твором Ханса Хааке «Подарований кінь» 2015 року. Він скаламутив воду ще після коментаря журналіста «Гардіан» Джонатана Джонса: «Я справді не вбачаю в цьому надміру потворному творі мистецтва здатності розважити загал». Крім того, він розкритикував «сюрреалістичну жахливість надзвичайно деформованого великого пальця».
На Трафальгарській площі знаходиться три інших постаменти з меморіальними скульптурами. Четвертий постамент був побудований в 1841 році, але не вистачило грошей, щоб зробити кінну статую Вільгельма IV, яка з самого початку мала бути там встановлена, тож постамент залишався порожнім більш ніж 150 років.
Королівське товариство мистецтв ввело програму встановлення на постаменті сучасних тимчасових інсталяцій в 1999 році, а з 2005 року програмою керує Адміністрація Великого Лондона.
Попередні замовлення групи Четвертого постаменту складались зі скульптури яскраво-синього півня німецької художниці Катаріни Фріч (2014), «Корабля Нельсона в пляшці» Йинки Шонібаре (2010) та «Вагітної Елісон Лаппер» Марка Куїнна (2005).
Сара Касконе
За матеріалами сайту: https://news.artnet.com/