Чого очікувати від арт-дилерів на цьогорічному FIAC?
Провідний паризький ярмарок сучасного мистецтва FIAC (фр. Foire internationale d`Art contemporain – авт.) відкриється цього тижня вже в 43-й раз. Він проходитиме в Гран-Пале з 20 по 23 жовтня. Директор ярмарку Дженніфер Флей залучила до його території сусідній Пті-Пале з новим сектором під назвою «Локальний». Вона також запускає перформативну програму під назвою «Покази».
Галереї, що беруть участь в ярмарку, продемонструють на новому майданчику масштабні скульптурні роботи, наприклад, піаніно Бертрана Лав’є, представлене Ельмін Реч; «Коробку в чемодані» Марселя Дюшана (1941 – 1963) паризької галереї «1900 – 2000»; нову монументальну скульптуру Лі Уфана, представлену Камель Менуар; та гігантську інсталяцію Манфреда Перніса «Кubo-Kahla 3» (2015) берлінської «Galerie Neu».
Встановлюючи прямий зв’язок між двома будівлями, FIAC фактично відновить первісний доступ до обох місць, які в останній раз використовували ще в 1900 році. Гран-Пале і Пті-Пале були побудовані тоді для розміщення Всесвітньої виставки.
Цього року масштаби ярмарку чималі: в ньому беруть участь 187 галерей з 27 країн світу. Їхній участі не завадив навіть той факт, що дати проведення лондонського Frieze були перенесені на більш ранній термін, ставши проблемою для дилерів, які прибувають до Європи з-за Атлантичного океану. Проте, скажімо, США на цьогорічній виставці представляють 34 арт-дилери, поступаючись кількістю тільки французьким галереям. Далі йде Німеччина (26 галерей).
Пропонуємо Вашій увазі стислий огляд того, що дилери везуть з собою на ярмарок 2016 року:
Галерея «Спрют Магерс» (Лондон/Берлін) виставить твори художників, якими опікується галерея, в тому числі нову картину з абстрактним бюстом Джорджа Кондо, фотографії Сінді Шерман та Томаса Руфа, пластмасові й акрилові скульптури Крейга Кауфмана, чий доробок галерея тільки-но почала представляти; а також работи Барбари Крюгер, Луї Лоулера, Карена Кілімніка і малюнки з мішаною технікою Олександра Сінгха. Останній також бере участь в новій програмі ярмарку «Покази» із годинним перформансом на основі своєї грандіозної театральної п’єси «Люди».
Галерея Майкла Вернера представить винятково чоловічий склад учасників свого боксу. Така тенденція спостерігається серед багатьох інших дилерів FIAC. Чи є це натяком на те, що впевненість в ринку доволі сумнівна? Зважаючи на те, що художники-чоловіки традиційно ставлять вищі ціни, здається, що багато галерей в основному секторі готові ризикнути.
Бокс Вернера виставить картини німецьких «важкоатлетів», таких як Георг Базелітц, Зігмар Польке і Маркус Люперц, історичні твори Марселя Бродхарса, Жана Арпа, Фернана Леже і Франсіса Пікабіа, серед інших й твори Дона Вана Вліета, ще відомого як капітан Біфхарт.
«Ейген + Aрт» покаже картини Нео Рауха з його недавньої серії, спрямованої на персональний пошук діалогу батька з сином, які обидва є художниками. Він базується на рисунках його батька та є умовним, оскільки представник Нової лейпцігської школи не знав своїх батьків. Обоє померли в результаті трагічної аварії на залізниці всього за кілька тижнів після його народження.
Варшавський «Растер» – єдина галерея, яка представляє Польщу на ярмарку, й одна з двох зі Східної Європи разом із румунською галереєю «План Б». Вона привезе твори польського концептуаліста Міхала Будни, художника та ілюстратора Марціна Маційовскі і фотографа Анети Ґрзесциковської, нова виставка якої отримала схвальні відгуки критиків. Проект «NO/BODY», що завершився 16 жовтня, проходив відразу в двох локаціях Нью-Йорка.
Галерея «Нехст» також представляє роботи Міхала Будни, зокрема його металеву скульптуру 2016 року ціною в 20 000 Євро. Крім того, в боксі галереї можна буде побачити картини Бернара Фріза та Імі Кнобель, чию «Картину 08.12.2015» (2015) оцінено в 122 000 Євро.
«Уоддінгтон Кустот» обіцяє виставити твори ключових фігур 20-го століття і післявоєнного мистецтва, зокрема картини Джозефа Альберса, Антоні Тапіеса і латунні, схожі на павутиння, скульптури Фаусто Мелотті.
Галерея «Thaddaeus Ropac», яка оголосила, що продає в своїй галереї в Ле Мараіс епохальний дюшановський реді-мейд 1959 року «Сушарку для пляшок», покаже на ярмарку картини Джеймса Розенквіста. Паралельно виставка Розенквіста триває в галерейному просторі «Пантін». Серед творів галереї, представлених на FIAC, будуть й роботи Роберта Раушенберга, зі спадку якого походить твір Дюшана.
Замість того, щоб, як зазвичай, зосередитися на комерційному боці, нью-йоркська галерея «Мітчелл-Іннз енд Неш» вирішила зробити акцент на поточних політичних колізіях у світі завдяки колажним роботам Марти Рослер, і твору з тисненого ворсу під назвою «Площа Тахрір» (2014) Мері Келлі.
Інші сміливі експозиції можна буде зустріти в секторі «Лафайєт», 10 галерей-учасників якого пройшли жорсткий відбір. Чи спроможуться арт-дилери отримати очікуваний прибуток, побачимо вже цього тижня.
За матеріалами статті Хілі Перлсон на сайті: https://news.artnet.com/