“Переходи” Євгена Чорного: урбаністична міфологія нашого часу

12 вересня в київській культурній лабораторії EDUCATORIUM відкрилась персональна виставка живопису та фотографії Євгена Чорного  “Переходи”. Основою експозиції стала однойменна живописна серія, що виставляється вперше. Виставка триватиме до 25 вересня за адресою: вул. Рейтарська, 8б.

З Театральної на Золоті
З Театральної на Золоті

Серія «Переходи» зображує особливий світ київських підземних комунікацій: їх специфічний мікроклімат, освітлення, зовнішнє оздоблення — як заплановане, так і неформальне, чи то вандальне.

Євген Чорний: “Ми, сучасні цивілізовані громадяни, не замислюємось про те, яким буденним є для нас сходження під землю й повернення звідти. Стародавні люди, для котрих будь-яке провалля символізувало вхід до потойбіччя, не ставились до цього так легковажно. Спускатись у підземний світ дозволялось тільки певним особам — наприклад, шаманам  і тільки після обряду ініціації. Цей обряд надавав можливість душі шамана повернутись у надземний світ після спілкування із духами потойбіччя”.

З Хрещатика на Майдан
З Хрещатика на Майдан

Звісно, автор не пропонує звертатись до магічних засобів чи бити в бубон щоразу, коли ми маємо перейти на інший бік вулиці, але декому було б цікаво проаналізувати свої підсвідомі почуття від подорожі, яка раніше означала переродження.

Людина з візком
Людина з візком

Також на виставці буде представлена серія живопису “На дитячих майданчиках”, що алегорично розкриває тему нічного життя спальних районів Києва.

Ноїв ковчег
Ноїв ковчег

Серія живопису “На дитячих майданчиках” представлена портретами персонажів з околиць Києва. Але не всі з них звичайні мешканці: пенсіонери, петеушники, продавці, дрібні хулігани. Деякі, як наприклад, чоловік у синіх в’єтнамках з картини “Ноєв ковчег” ніби вийшов просто покурити у двір. Звичайний день, кінець літа, дітей ще не попривозили. Тільки металеві фігури тварин знають, що сьогодні — останній день цивілізації, треба рятуватися, сідати в Ковчег, (що стоїть поруч) і пливти до Арарату. Але Ной їх не чує і, докуривши сигарету, теліпає собі в гастроном. Світ загине через нерозуміння людьми свого призначення. Так і Яків — сантехнік напідпитку — не розповість про сходи до небес, якими мандрують янголи,  Адамчик-хуліганчик надасть жахливі імена тваринам”, — коментує Євген Чорний.

Сон Якова
Сон Якова

Живопис  доповнять дві серії монохромних фотографій “На дитячих майданчиках”  та “Урбаністичний пейзаж”, що поєднують естетику класичної чорно-білої фотографії з сучасними технологіями цифрової зйомки та друку.

На дитячих майданчиках. Фото
На дитячих майданчиках. Фото

Київська публіка, що знає Євгена Чорного здебільшого як репортажного фотографа та викладача, отримає змогу відкрити для себе його як талановитого живописця та художнього фотографа.

Осяяння
Осяяння

Ваш коментар: