“Переходи” Євгена Чорного: урбаністична міфологія нашого часу
12 вересня в київській культурній лабораторії EDUCATORIUM відкрилась персональна виставка живопису та фотографії Євгена Чорного “Переходи”. Основою експозиції стала однойменна живописна серія, що виставляється вперше. Виставка триватиме до 25 вересня за адресою: вул. Рейтарська, 8б.
![З Театральної на Золоті](https://i1.wp.com/arthoda.com.ua/wp-content/uploads/2017/09/¦Ч-¦в¦¦¦-TВTА¦-¦¬TМ¦-¦-TЧ-¦-¦-¦Ч¦-¦¬¦-TВTЦ.jpg?resize=640%2C640&ssl=1)
Серія «Переходи» зображує особливий світ київських підземних комунікацій: їх специфічний мікроклімат, освітлення, зовнішнє оздоблення — як заплановане, так і неформальне, чи то вандальне.
Євген Чорний: “Ми, сучасні цивілізовані громадяни, не замислюємось про те, яким буденним є для нас сходження під землю й повернення звідти. Стародавні люди, для котрих будь-яке провалля символізувало вхід до потойбіччя, не ставились до цього так легковажно. Спускатись у підземний світ дозволялось тільки певним особам — наприклад, шаманам і тільки після обряду ініціації. Цей обряд надавав можливість душі шамана повернутись у надземний світ після спілкування із духами потойбіччя”.
![З Хрещатика на Майдан](https://i0.wp.com/arthoda.com.ua/wp-content/uploads/2017/09/¦Ч-¦еTА¦¦TЙ¦-TВ¦¬¦¦¦-¦-¦-¦Ь¦-¦¦¦¦-¦-.jpg?resize=640%2C214&ssl=1)
Звісно, автор не пропонує звертатись до магічних засобів чи бити в бубон щоразу, коли ми маємо перейти на інший бік вулиці, але декому було б цікаво проаналізувати свої підсвідомі почуття від подорожі, яка раніше означала переродження.
![Людина з візком](https://i1.wp.com/arthoda.com.ua/wp-content/uploads/2017/09/¦ЫTО¦¦¬¦-¦-¦¬-¦-TЦ¦¬¦¦¦-¦-.jpg?resize=827%2C827&ssl=1)
Також на виставці буде представлена серія живопису “На дитячих майданчиках”, що алегорично розкриває тему нічного життя спальних районів Києва.
![Ноїв ковчег](https://i1.wp.com/arthoda.com.ua/wp-content/uploads/2017/09/¦Э¦-TЧ¦-¦¦¦-¦-TЗ¦¦¦¦.jpg?resize=620%2C413&ssl=1)
Серія живопису “На дитячих майданчиках” представлена портретами персонажів з околиць Києва. Але не всі з них звичайні мешканці: пенсіонери, петеушники, продавці, дрібні хулігани. Деякі, як наприклад, чоловік у синіх в’єтнамках з картини “Ноєв ковчег” ніби вийшов просто покурити у двір. Звичайний день, кінець літа, дітей ще не попривозили. Тільки металеві фігури тварин знають, що сьогодні — останній день цивілізації, треба рятуватися, сідати в Ковчег, (що стоїть поруч) і пливти до Арарату. Але Ной їх не чує і, докуривши сигарету, теліпає собі в гастроном. Світ загине через нерозуміння людьми свого призначення. Так і Яків — сантехнік напідпитку — не розповість про сходи до небес, якими мандрують янголи, Адамчик-хуліганчик надасть жахливі імена тваринам”, — коментує Євген Чорний.
![Сон Якова](https://i0.wp.com/arthoda.com.ua/wp-content/uploads/2017/09/¦б¦-¦-¦п¦¦¦-¦-¦-.jpg?resize=728%2C719&ssl=1)
Живопис доповнять дві серії монохромних фотографій “На дитячих майданчиках” та “Урбаністичний пейзаж”, що поєднують естетику класичної чорно-білої фотографії з сучасними технологіями цифрової зйомки та друку.
![На дитячих майданчиках. Фото](https://i1.wp.com/arthoda.com.ua/wp-content/uploads/2017/09/¦Э¦-¦¦¬TВTПTЗ¦¬TЕ-¦-¦-¦¦¦¦-¦-TЗ¦¬¦¦¦-TЕ-TД¦-TВ¦-.jpg?resize=640%2C159&ssl=1)
Київська публіка, що знає Євгена Чорного здебільшого як репортажного фотографа та викладача, отримає змогу відкрити для себе його як талановитого живописця та художнього фотографа.
![Осяяння](https://i0.wp.com/arthoda.com.ua/wp-content/uploads/2017/09/¦ЮTБTПTП¦-¦-TП.jpg?resize=640%2C214&ssl=1)