Одеський художник з’ясує, “де пролягає межа між пеклом… та повсякденним життям”
22 лютого о 19.00 культурна лабораторія EDUCATORIUM представить столичному глядачеві виставку Олександра Дрьомова “А.Д.”. Персональна художня виставка Олександра Дрьомова є насамперед його реакцією на актуальні проблеми сьогодення та пошуком відповідей на “вічні” запитання.
Звісно, вона зумовлена і потребою вчергове отримати реакцію від глядача, налагодити з ним емоційний та інтелектуальний контакт задля того, щоб переконатися у правильності творчих пошуків. Адже лише за умови такого “зворотнього зв’язку” художник може бути повноцінним учасником сучасного художнього процесу.
![Св. Валентин](https://i1.wp.com/arthoda.com.ua/wp-content/uploads/2018/02/Св.-Валентин.jpg?resize=640%2C853&ssl=1)
Представлені на виставці роботи створені протягом останніх років, і є результатом наполегливих художніх пошуків автора та сміливих експериментів з формою. Однією з загальних і яскравих рис робіт художника є їх плакатність. Безумовно йдеться не про плакат як різновид графіки, а як певна художня ідея, яку художник зміг реалізувати у станковому живописі. Своїми картинами Олександр Дрьомов повертає плакату ту велику роль (похідне значення), яку він завжди відігравав у часи революцій, воєн та суспільних потрясінь. Від сучасного вузько-утилітарного, відверто рекламного значення, яке набув плакат у “суспільстві споживання” – до картини-меседжа, зображення великого формату, максимально лаконічного повідомлення, яке зрозуміле і близьке глядачеві.
![Боб Марлі](https://i0.wp.com/arthoda.com.ua/wp-content/uploads/2018/02/Боб-Марлі.png?resize=640%2C837&ssl=1)
Тож свої інтелектуально-духовні пошуки митець зміг втілити в найбільш прийнятну та органічну художню форму, яка вражає, змушує задуматися або знайти підтвердження власним роздумам про найболючіші проблеми сучасності. Близькість до плакату виправдовує і відкриту, часом провокативну декларативність переважної більшості картин, представлених на виставці, адже це той випадок, коли свідома провокативність потрібна художнику (та й суспільству!) не для епатування, а для підтвердження або спростування певної ідеї. Метафоричність зображення сакральних сюжетів відображає наше сьогодення, що пронизано гострими соціальними проблемами та невідворотністю відповідальності за хибні колективні рішення.
![Тарас Шевченко](https://i2.wp.com/arthoda.com.ua/wp-content/uploads/2018/02/Тарас-Шевченко.jpg?resize=640%2C786&ssl=1)
Художник звертається до актуальних питань, які стоять перед людиною і громадянином – свобода особистості, відповідальність громадянина і держави, духовних і політичних лідерів – “пстирів” та “пастви” –народу. Зокрема йдеться і про потенційну небезпеку, зерно якої – у безвідповідальності громадян, які, обираючи собі кумирів – ідеологів, повністю покладаються на них, згодом легко розчаровуються, умовно “розпинаючи” вчорашніх кумирів. При цьому художник вдається (і, звісно, спонукає до цього глядача) до гри із сенсами, їх множинності. Хрест та розп’яття у його роботах може звично прочитуватися нами як християнська символіка, але, позбавлені сакральності, традиційної форми та контексту, вони сприймаються і як одвічне прагнення людини перемогти земне на шляху до небесного та духовного, а військові – не лише як жертви та герої війни, але й як мученики віри. Метафоричний відеонагляд на безіменному хресті – може трактуватися не тільки, як “Недремне Око” – давній християнський сюжет, добре відомий з творів релігійного живопису, але і як символ безсилля та шкідливості будь-якого бездумного контролю з боку держави або церкви.
![Марія](https://i1.wp.com/arthoda.com.ua/wp-content/uploads/2018/02/Марія-1.jpg?resize=640%2C853&ssl=1)
Художник у процесі задається питанням, намагається з’ясувати (і робить глядача співучасником цього процесу), – де пролягає межа між пеклом – “АДом” у його метафоричному (християнському) сенсі та повсякденним життям і чи, власне, існує ця межа?
ОЛЕКСАНДР ДРЬОМОВ
Одеський художник і перформер. Народився 1970 року. З 2011 року бере участь у виставках в Одесі та Києві. Експонував твори на виставці “Одеська школа. Традиції й актуальність” у НКММК «Мистецький Арсенал» (2013). Твори зберігаються у приватних зібраннях в Україні та її межами.
Виставка триватиме з 22 лютого до 8 березня 2018 року за адресою: вул. Рейтарська, 8Б, культурна лабораторія EDUCATORIUM.
E-mail: gallerydykat@gmail.com
Тел.: +38 (044) 279 57 88