Сучасна Архаїка. Один із наймасштабніших виставкових проєктів року

18 березня у Національному центрі “Український дім” стартує один із наймасштабніших виставкових проєктів року «Сучасна архаїка», що досліджує творчість відомого українського митця Петра Антипа.

Сучасна Архаїка. Один із наймасштабніших виставкових проєктів року

ПЕТРО АНТИП — масштабна, багатогранна фігура сучасного мистецького світу, яка абсолютно закономірно спонукала до створення кураторського виставкового проєкту, що зібрав величезний обсяг найрізноманітніших робіт майстра. Попри те, що велика частина творчого доробку, народженого на Донеччині митця, який із 2014 року живе та працює в Києві, — залишилася на окупованих територіях.

Активна громадянська позиція, розуміння своєї місії, пасіонарність майстра, надихнули Музей сучасного українського мистецтва Корсаків з міста Луцьк ініціювати проведення круглого столу на тему: «Культурна самоідентифікація України: мем чи фактор перемоги?», який пройде у день відкриття виставки.

Роботи Петра Антипа зберігаються у музеях, галереях і приватних колекціях України, Франції, Німеччини, Італії, Великої Британії, Швеції та США. Українському ж глядачеві ретроспективна колекція графіки, скульптури, живопису, архітектурних проєктів та начерків-роздумів Петра Антипа в такому обсязі демонструватиметься вперше.

Сучасна Архаїка. Один із наймасштабніших виставкових проєктів рокуУ експозиційному просторі 2500 м² Українського Дому будуть представлені:

  • 50 творів монументальної, станкової та малої пластики;
  • 60 живописних картин;
  • близько 300 малюнків та ескізів;
  • реалізовані й зовсім нові архітектурні проєкти.

Кураторки Марина Стрельцова та Ольга Собкович розповідають, що виставковий проєкт «СУЧАСНА АРХАЇКА», який презентує кураторський погляд на творчість відомого українського митця з Донбасу — Петра Антипа, — це рефлексія над індивідуальною концепцією часопростору та світоглядних позицій майстра, котрі послідовно розкриваються у його творах: від ескізів і малюнків до живопису, скульптури та архітектурних проєктів.

Робота Антипа в архітектурній царині займає понад 30 років. За цей час були реконструйовані площі та парки, встановлено пам’ятники та реалізовано ряд проєктів фонтанів — улюбленої сфери творчості серед архітектурно-монументальних об’єктів художника.

 «Усі види мистецтва побудовані за одними й тими самими законами — законами гармонії»,каже художник, який з однаковою майстерністю розв’язує різноманітні завдання у 2-х та 3-х просторах: «Рисунок — це мій учитель. Це — моє Я, Так і Ні. Без рисунка я не зміг би сформуватись як особистість. Через рисунок я вчуся терпляче доводити все до кінця. Пізнавати світ форми. Закони рівноваги… Бачити в простому красиві речі. Рисунок для мене — все».

Сучасна Архаїка. Один із наймасштабніших виставкових проєктів року

Тож, не випадково значна частина експозиції — малюнки, графічні ескізи, які створюються майже 24 години на добу. І якщо в Антипа під рукою немає блокнота, то композиції з’являються на чеках, паперових скатертинах, серветках… Ці пошуки-імпровізації — щира характеристика внутрішнього свідомого й підсвідомого автора.

Досліджуючи цим проєктом різні грані творчої особистості Петра Антипа, кураторки намагаються розшифрувати Всесвіт митця: «Вислів «сучасна архаїка» як поєднання контрастних понять — квінтесенція творчості Петра Антипа. «Архаїка» за визначенням — щось стародавнє, точка ретроспекції (минуле), котра органічно співвідноситься у його роботах із точками референції (теперішнє) та антиципації (майбутнє). Ідея циклічного часу з його постійним оновленням є фундаментом постіндустріальної епохи, тому філософсько-мистецьке бачення художника — надактуальне.

Сучасна Архаїка. Один із наймасштабніших виставкових проєктів року

Присутній у творах Петра Антипа ефект позачасовості наближає його до міфологічного мислення — того, яке було притаманне прототипам авторових персонажів: могутнім скіфам і відважним амазонкам. Залишаючись позірно в минулому, у його працях вони стають уособленням сьогоднішньої російсько-української війни. Звернення до згаданого культурного шару є природним. Свідомість митця перетоплює те, що становить його життєвий та інтелектуальний бекграунд, віддаючи данину мистецькому авангардно-модерністському надбанню першої третини XX ст.

Естетичний взірець для Петра Антипа — лаконічний, епічний за своїм характером степовий ландшафт із гранітними валунами та архетип кам’яної баби. Митець не занурюється в археологічну розвідку, не диференціює степові статуї за походженням і типологією. Його цікавлять формотвірні принципи ідеопластичної скульптури — узагальненість, умовність, монументальність зображуваного.

Сучасна Архаїка. Один із наймасштабніших виставкових проєктів року

Своїм завданням митець проголошує ретрансляцію тієї енергетичної зарядженості, якою наповнені мовчазні охоронці Півдня та Сходу України. Водночас він збагачує давні знаки та символи власними смислами».

Проєкт «СУЧАСНА АРХАЇКА» — це насамперед занурення у філософію митця, його розуміння та інтерпретацію історії й сучасності, часу та простору. Саме тому в експозиції виставки представлені цитати з написаної 2020 року книги Петра Антипа «Велика казка про маленького Хлопчика».

             

Виставка відкрита для відвідування з 10 до 18 квітня у Національному центрі «Український дім» за адресою: вул. Хрещатик, 2

Режим роботи: вівторок-неділя 11:00-19:00, понеділок — вихідний 

Світлини: Яна Гринів, Олена Кімельфельд

коментувати у Facebook

Ваш коментар:

%d bloggers like this: